logo

HOLDFORKLARINGER:


INTRO: 
CrossFit Aalborgs introprogram består af i alt 4 timer. Det betyder, at man først kan booke sig på WOD (Workout of the Day), når de 4 timer er gennemført. Vi vil gerne sikre nye medlemmer de bedste forudsætninger for at komme godt i gang med den regulære CrossFit-træning, hvilket et længere og grundigere introforløb sikrer.
 
WOD (Workout of the Day): 
WOD er en forkortelse for Workout of the Day. Der er en ny WOD hver dag, så du hele tiden får variation i din træning. Alle kan være med, både nye som øvede medlemmer er velkommen på holdet. I timen er der en opvarmning og en styrke og teknik-del, der har til formål at forbedre din styrke og sørge for at bevægelserne udføres korrekt. Der er plads til 16 på holdet, og dette giver god mulighed for træneren at hjælpe dig i de forskellige dele af træningen. I særlige perioder vil der dog være plads til 20 på udvalgte hold. På disse vil der naturligvis være to undervisere for at sikre Crossfit Aalborgs gode kvalitet. 

Crossfit Basic
Crossfit Basic vil være et hold som hendvender sig til dig, som gerne vil give den gas med det crossfit som vi kender fra de gode gamle crossfitdag (Crossfit Ano 2010). Det vil sige en masse air squat, KB swings, box jumps, Sit ups og andre “lette” øvelser. Der vil således blive brugt mindre tid og kræfter på teknisk svære og/eller tunge løft og mere tid på at arbejde med max puls.
På Crossfit basic vil vi ydermere få kørt en masse af de gamle “benchmark” workouts, så som “Cindy", "Helen" og “Karen”
 
Så vil du gerne bruge mere tid på at svede og mindre tid på at nørde teknik, så er crossfit basic holdet helt sikkert noget for dig.

Kettlebell: 
KB hold er en holdtime for dig som elsker at træne med kettlebells. På holdet vil der nemlig primært blive benyttet kettlebells. Her er der fokus på bevægelse, koordination, fleksibilitet og udholdenhed med henhold til kettlebelløvelser. 

Vægtløftning: 
Vægtløftning er en stor del af crossfit, og derfor tilbyder Crossfit Aalborg selvfølgelig VL hold. Holdet er både for det helt nye medlem samt den mere erfarende atlet. Fokus ligger udelukkende på teknik, og der tages hensyn til alle de forskellige niveauer. 
 
Team WOD: 
På dette hold kæmper man som team, typisk to og to sammen, i de forskellige WOD’s. Dette er en anderledes og sjov måde at presse sig selv og hinanden på.
 
Yoga: 
På dette hold blandes det bedste fra pilates og yoga. Der er fokus på alignment samt ro til at være i positionerne. Gennem regelmæssig træning vil du kunne opnå en bedre kropsbevidsthed og derigennem øge din fleksibilitet, styrke og udholdenhed – både mentalt
og fysisk, samt forebygge skader.

CFAA Børnehold: 
CrossFit Aalborg tilbyder sjov og funktionel træning til børn og fremtidige seje crossfitters i alderen 5-9 år og 10-15 år. Alt det gode fra CrossFit vil være implementeret og integreret i en sjov form for træning, som er tilegnet børn - dvs. vi skubber, trækker, løber, kaster, klatrer og hopper. Vores hold er delt op i to aldersgrupper og det hele foregår hver søndag i CFAAs lokaler under kynding vejledning af en af vores dygtige instruktører.
Du har altså en unik mulighed for selv at træne, mens dine børn får brændt krudtet af og styrket krop og selvværd i selskab med andre børn.
CrossFit FUN: 5-9 år
CrossFit Young Guns: 10-15


CF MOM: 
Et hold, som henvender sig til mødre med babyer, der gerne vil i form. På holder vil der blive trænet alt fra bækkenbund til konditionstræning med og uden baby.
Konceptet går i sin enkelthed ud på, at babyer er velkomne imens mor træner. Der vil være rum for at gå til/fra, da vi ved babyerne ikke altid vil som mødrene vil. CrossFit vil inddrages, men i sådan en mængde at alle bliver udfordret og kan være med uanset hvilken form man er i. Udover der vil være musik, men i sådan en udstrækning, at de små ikke skal have høreværn på.
Læs mere på vores facebook gruppe: https://www.facebook.com/groups/1486971688230042/?fref=ts Samt: https://crossfitaalborg.dk/Nyheder?id=391​

Hero WOD:
Til jer medlemmer der er til længere og mere udfordrende WOD's. Så er du på jagt efter et hold hvor du virkelig kommer på prøve er Hero WOD helt sikkert noget for dig.

Styrkehold:
Styrkeholdet er et Crossfithold med et styrkebias. Det betyder at træningen er koncentreret om de tungere elementer, og drager således det bedste fra vægtløftningen, styrkeløft, gymnastik, bodybuilding og strongman ind i en skøn Crossfit-symfoni. Det betyder samtidig et konsekvent fravær af ting som løb, sjip, burpees osv. Timen er vanligt bygget op med en kort dynamisk effort-del, ofte i form af et VL-kompleks. Herefter følger en tungere element af noget nær-max effort og/eller lidt volumen til dine muller.  Slutteligt når vi lige en kort men intens WOD hvor pulsen når at komme (helt) op!

Open Gym: 
I dette tidsrum står vores træningsfaciliteter til rådighed for alle vores medlemmer. Her kan man træne på egen hånd, lave WODs, træne teknik eller lignende.